• Ab Donker

Bloesemtocht 2016: kaartverkoop start in nieuwe huisstijl

GELDERMALSEN Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht houdt zaterdag 16 april de 24ste editie van de Bloesemtocht in Geldermalsen en omgeving. De voorverkoop van startbewijzen is begonnen. Met maar liefst acht routes met verschillende afstanden biedt de Bloesemtocht voor iedere wandelliefhebber wel een geschikte route. Via de website www.rodekruisbloesemtocht.nl kunnen liefhebbers hun startbewijs voor de Bloesemtocht in 2016 nu al met korting bestellen. Vorige week introduceerde het comité Communicatie van de stichting een nieuw, fris en modern logo en huisstijl die het doel van de stichting mooi in beeld brengen.

De Rode Kruis Bloesemtocht is een van de grootste eendaagse wandelevenementen in Nederland. Met routes van 8 tot 40 kilometer, waarvan een aantal routes ook toegankelijk voor nordic walkers, biedt de Bloesemtocht voor ieder wat wils. Alle routes - grotendeels autovrij - leiden dwars door boomgaarden en over terreinen die normaal gesproken niet toegankelijk zijn. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de aanleg van speciale bruggen en het openstellen van privédomeinen. De routes van de Bloesemtocht kunnen dus maar één dag per jaar gewandeld worden. De wandelaars kunnen bij zowel de rustposten, maar ook langs de route genieten van livemuziek. Alle routes starten en eindigen op het veilingterrein van de Koninklijke Fruitmasters in Geldermalsen, op twee minuten loopafstand van het NS-station.

Lopen voor het goede doel

De Bloesemtocht wordt dit jaar op zaterdag 16 april voor de 24e keer georganiseerd door de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht in samenwerking met het Nederlandse Rode Kruis en de Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN). De tocht heeft als doelstelling geld inzamelen voor de steun aan chronisch zieke, gehandicapte en vereenzaamde mensen in onze samenleving. In 2015 is met de Rode Kruis Bloesemtocht een bedrag van € 101.600,- ingezameld. Dit mede dankzij de 31.515 wandelaars en de vele sponsoren. De opbrengst is besteed aan enkele vakantieweken voor meervoudig gehandicapten op het Rode Kruis vakantieschip de J. Henry Dunant. Ook in 2016 hopen we met dit wandelevenement weer een mooi bedrag op te halen voor dit goede doel.

Op 9 december introduceerde het comité Communicatie het nieuwe logo en de huisstijl van de stichting. De oude huisstijl was al sinds de 10de editie in gebruik en de organisatie vond het dus hoog tijd voor een frisser en moderner ontwerp. In de nieuwe huisstijl komen de twee elementen waar de Bloesemtocht zich op richt goed tot hun recht, de organisatie van een kwalitatief goed wandelevenement én het inzamelen van geld voor de steun aan chronisch zieke, gehandicapte en vereenzaamde mensen in de samenleving.

De nieuwe huisstijl is gemaakt door Renate Brown-van Dijk van Grafisch Los in samenwerking met het comité Communicatie van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht. Renate is sinds 2015 ook actief als vrijwilliger van de Bloesemtocht en met haar ervaring als grafisch ontwerpster een welkome aanvulling. Met de nieuwe uitstraling zet de Rode Kruis Bloesemtocht een stap in de toekomst; een frisse uitstraling waarmee we een aantal jaren vooruit kunnen.

Meer informatie en voorinschrijving via de website www.rodekruisbloesemtocht.nl, of volg de Bloesemtocht op Facebook en Twitter. Voorinschrijving biedt korting en met dit startbewijs kunnen wandelaars op 16 april direct van start.

Foto: Op de foto de vrijwilligers van het comité Communicatie van de Rode Kruis Bloesemtocht.